01

Van Boxtel hoorwinkels

“Inmiddels werken wij bij Van Boxtel hoorwinkels bijna 8 jaar samen met Move on recruitment. De nauwe samenwerking maakt dat Move on recruitment weet hoe we werken en wat we belangrijk vinden. Dit levert keer op keer mensen op die echt goed bij Van Boxtel passen. 

Move on recruitment kwam dit jaar met het idee om een vacaturevideo te maken. De video is gemaakt zodat audiciens niet alleen kunnen lezen, maar ook kunnen zien en horen hoe het is om bij ons te werken. Een goed idee, zo blijkt. We hebben het afgelopen half jaar een aantal nieuwe collega-audiciens mogen verwelkomen. Met de hulp van Move on recruitment merken wij dat wij de juiste mensen op de juiste plek krijgen.” 

Paul Vondenhoff, CEO Van Boxtel hoorwinkels

02

Het Nederlands Tekstbureau

“Het was geen makkelijke beslissing om de werving van onze franchisenemers uit te besteden. Want wat gaat het opleveren? Heeft een extern bureau wel voldoende kennis over onze werkwijze? En missen we geen ‘juweeltjes’ door het traject uit handen te geven? Van de andere kant: als franchisegever was ik er simpelweg te druk voor.

Monique neemt de hele beginprocedure op zich en dat scheelt veel tijd. Ze reageert altijd snel en goed en de reacties van de aangesloten franchisenemers waren lovend. Iedereen was te spreken over de gedegen aanpak; Monique neemt echt de tijd om onze kandidaten te leren kennen. Dankzij de samenwerking met Move on kunnen we onze vacature ook op grote vacaturebanken plaatsen. Dat heeft ons in tweeënhalf jaar tijd al vier uitstekende tekstschrijvers opgeleverd. Ik beveel Move on dan ook van harte aan: ik heb er mooie kandidaten aan overgehouden.”

Katja Graven, Directeur Het Nederlands Tekstbureau

03

Ecobit

“Eerlijk gezegd waren we best kritisch of we onze werving en selectie wel zouden uitbesteden. Kon een recruitmentbureau onze identiteit goed overbrengen richting kandidaten? Een lastige afweging dus: wilden we zelf de controle over het hele proces behouden? Of was het toch verstandig om het uit handen te geven? Inmiddels weten we hoe fijn het is om op het specialisme van een bureau te kunnen vertrouwen.

We besparen veel tijd, het contact met Move on is prettig en het belangrijkste: ze komen met uitstekende kandidaten. Het meest waardevolle aspect vinden we hun grondige voorselectie. Ze stellen niet zomaar iemand voor. Move on begrijpt wat Ecobit wil uitdragen, voelt feilloos onze bedrijfscultuur aan en weet wie wij zoeken. Dat heeft ons al een fantastische medewerker opgeleverd, met wie we heel blij zijn. We hopen dan ook nog lang (en duurzaam) samen te werken met Move on! 

Jeroen Remijnse & Bart Clement, eigenaren Ecobit

kandidaten

01

Anke
Pieck

“Bij jullie gaat het heel anders dan ik gewend ben van andere recruitmentbureau’s. Er werd eerst gekeken naar wat voor persoon ik ben, wat ik graag zou willen en wat mijn talenten zijn en daarna pas werd er naar de, door mij uitgekozen, functie gekeken of deze ook echt bij mij zou passen. Een sollicitatievideo en een gesprek later had ik mijn droombaan!”

03

Van Boxtel hoorwinkels

“Inmiddels werken wij bij Van Boxtel hoorwinkels bijna 8 jaar samen met Move on recruitment. De nauwe samenwerking maakt dat Move on recruitment weet hoe we werken en wat we belangrijk vinden. Dit levert keer op keer mensen op die echt goed bij Van Boxtel passen. 

Move on recruitment kwam dit jaar met het idee om een vacaturevideo te maken. De video is gemaakt zodat audiciens niet alleen kunnen lezen, maar ook kunnen zien en horen hoe het is om bij ons te werken. Een goed idee, zo blijkt. We hebben het afgelopen half jaar een aantal nieuwe collega-audiciens mogen verwelkomen. Met de hulp van Move on recruitment merken wij dat wij de juiste mensen op de juiste plek krijgen.” 

Paul Vondenhoff, CEO Van Boxtel hoorwinkels

audiciens

01

Mariëlla van der Pol-Simons

Waarom sprak Van Boxtel hoorwinkels je zo aan als werkgever?

“Toen ik besloot mijn vorige werkgever te verlaten, heb ik bij vier partijen aan tafel gezeten om te kijken bij wie ik het beste gevoel had. Al snel werd duidelijk dat Van Boxtel en ik de beste match waren. Geen geschreeuw in de media en veel audiciens werken er al langere tijd. Dat was voor mij een goed teken! Wat me verder meteen aansprak, is hun open organisatiestructuur. Van Boxtel is een platte en kleine(re) organisatie. Op sollicitatiegesprek bij de algemeen directeur, dat maakte ik niet elke dag mee… Ik kreeg direct een helder beeld van de organisatie en al in het eerste gesprek werden er geen doekjes om gewonden: dit is hoe ons bedrijf in elkaar zit, dit is hoe we werken en jij bepaalt zelf of je ertussen past. Niets meer, niets minder. Die duidelijkheid en openheid gaven mij een goed gevoel en hebben me doen besluiten om de overstap naar Van Boxtel te maken.”

Wat is het grootste verschil ten opzichte van je vorige werkgever?

“Bij mijn vorige werkgever miste ik echt een stuk waardering. Het gevoel dat je als individu ook meetelt en niet alleen in je rol als audicien het geld binnenbrengt. Ik stond voorheen een hele week alleen in de winkel en had echt het gevoel dat ik alleen op de wereld was. Dat is bij Van Boxtel anders. Ik werk hier nu een half jaar en ben al meerdere malen ontzettend positief verrast; een cluster vol leuke collega’s, een bos bloemen bij het afronden van een training, een hele week in een hotel met alles erop en eraan om een cursus te volgen, regelmatig een schouderklopje als je goed werkt levert. Bij Van Boxtel telt iedereen mee en worden je kwaliteiten gezien en benut. Daarnaast vind ik het een groot verschil dat Van Boxtel ontzettend veel investeert in haar personeel. De vele bijscholingen zorgen ervoor dat ik als audicien ook scherp blijf en niet in mijn eigen wereldje beland. Ik krijg nu van mijn werkgever echt het gevoel dat zij mij ook belangrijk vinden om wie ik ben.”

Wat vind je het meest bijzondere aan werken bij Van Boxtel?
“Dat ik echt het gevoel heb dat ik de klant een totaaloplossing kan bieden. Een oplossing die een positieve en wezenlijke verandering brengt in zijn of haar leven. Ik krijg de tijd om samen met mijn klant te kijken wat er nodig is om het gehoorprobleem – en daarmee ook vaak een sociaal probleem – op te lossen. Maar ook de visie waaruit het bedrijf is opgericht, en dat we niet te maken hebben met een investeringsmaatschappij, vind ik ontzettend mooi. Het bedrijf is opgericht door iemand die letterlijk zag wat een gehoorprobleem met iemand doet; het is de kern van mijn werk. Ik heb echt het gevoel dat ik, samen met mijn collega’s, de wereld van heel veel slechthorenden weer een stukje groter mag maken.”

02

Roelof Veldkamp

Hoe ben jij bij Van Boxtel terechtgekomen?

“Ik zocht een werkomgeving die beter bij me paste en zag een vacature bij Van Boxtel in Tilburg. Ik kende Van Boxtel nog niet, maar de filmpjes maakten veel duidelijk. Nadat ik een uitgebreid persoonlijk gesprek met Monique had gehad kreeg ik een telefonisch interview bij Van Boxtel. Ik mocht al snel langskomen voor een gesprek met Clustermanager Roel Korsten. Ik heb nog nooit zo’n leuk sollicitatiegesprek gehad. Vlak daarna ben ik een paar uurtjes gaan meelopen in de winkel, waarna ik een aanbod kreeg. Ik ben nog nooit zo blij geweest om ergens te zijn aangenomen! Nu heb ik het ontzettend naar mijn zin en ik werk harder dan ooit. De manier waarop Van Boxtel met klanten omgaat vind ik een verademing in vergelijking met wat ik gewend was. Geen harde sales, maar de klanten eerst goed informeren en toestellen laten proberen. Klanten vragen nu al soms direct naar mij! Dat vind ik ontzettend leuk.”

ZEG GERUST HALLO,

als je vrijblijvend een nieuwe baan of medewerker zoekt. Of gewoon iets wilt vragen, we horen graag van je!